Opening Bijenpaviljoen 16 april 2023

Opening Bijenpaviljoen 16 April.

Na een heerlijke uitgebreide brunch was er om 13.00 uur de officiële opening van het Bijenpaviljoen door Burgenmeester Ryan palmen en onze voorzitter Frans Steeghs. Na de opening van het nieuwe Bijenpalviljoen in Het Peelmuseum werd Frans Steeghs (76) uit America onderscheiden met een Koninklijk lintje voor zijn 28 jaar vrijwilligerswerk bij het museum. De onderscheiding werd uitgereikt door burgemeester Ryan Palmen.Frans Steeghs is vanaf 2003 voorzitter van Stichting Peelmuseum America. ook was hij van 1994 tot 2013 bestuurslid van de 46 families tellende buurtvereniging ’t Turfhöpke waarvan 15 jaar voorzitter. Sinds 2014 verzorgt hij samen met andere vrijwilligers het onderhoud van het kerkhof van St. Josephparochie America. Ook is hij medeorganisator van de jaarlijkse vrijwilligersavond. Frans zit sinds 2015 in het bestuur van KBO America, waar hij gekozen werd tot voorzitter. Daarnaast heeft hij, nadat de toenmalig secretaris zijn functie neerlegde, in 2017 ook de werkzaamheden van het secretariaat overgenomen. Tot slot was de Frans Steeghs van 2017 tot 2019 enthousiast vrijwilliger bij Stichting Horst aan de Maas 800 en betrokken bij de organisatie van drie evenementen.

Na de opening kon iedereen genieten van een kop koffie en een lekkere cupcake met een mooie chocolade BIJ en van de leuke marktkraampjes waar van alles te koop en te zien was.

Aan de kinderen was ook gedacht, zij mochten zich laten schminken, maar ook konden zij creatief bezig zijn met het maken van een vogelhuisje of zelf kaarsen maken.